SEO-Tekstschrijver

Search Engine Optimalisation en wat tekst kan betekenen

Er is veel vraag naar goede SEO-teksten of zo u wilt; teksten voor “zoekmachine optimalisatie”. Dat is niet zo vreemd want dit type content bepaalt mede of uw bedrijf of organisatie goed gevonden wordt en hoeveel potentiële klanten zich wekelijks of maandelijks voor uw digitale etalage ophouden. De verkoop van bepaalde producten kan niet meer zonder een goede SEO-strategie. SEO is inmiddels een volwassen bedrijfstak geworden. Hoewel er nog veel cowboys hun diensten proberen te slijten, bestaan er ook vakspecialisten die begrijpen dat met een beetje geduld en inzet mooie resultaten kunnen worden behaald. Voor SEO heeft u hoofdzakelijk twee zaken nodig, een site die technisch perfect is ingericht en de juiste klantgerichte content, rekening houdend met het juiste benaming van URL’s, het slimme gebruik van kopjes en tags, een mooie verspreiding van zoekwoorden en het gebruik van synoniemen die de tekst kunnen versterken. Op het internet vindt u veel artikelen wat SEO precies is en waar een tekstschrijver rekening mee moet houden. Anycopy schrijft al ruim 8 jaar SEO-gerichte copy voor diverse organisaties met de nadruk op goed leesbare tekst.
search

Een goede SEO-tekst is soms geen klantvriendelijke tekst

U kent ze wel, die websites waar teveel gebruik wordt gemaakt van zoekwoorden, sites waar overduidelijk primair geschreven is voor zoekmachines of sites met teveel links. Zoekmachines zullen tegenwoordig dit soort content obstinaat vermijden. SEO-gericht schrijven is zoeken naar het juiste evenwicht tussen natuurlijk vormgegeven teksten en het gebruik van zoekwoorden.
SEO in 2015

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.