Online Marketing Tools

Anycopy levert online marketing tools via onze partner Webmeneertje uit Amersfoort. Hieronder ziet u een overzicht wat wij onder webmarketing verstaan. De technische implementatie hiervan wordt gedaan door Webmeneertje, het produceren van content wordt verzorgd door Anycopy.

Linkbuilding
De rol van linkbuilding is sinds SEO 3.0 belangrijker geworden, mits het op correcte wijze wordt toegepast. Want verkeerd toepassen van bepaalde principes betekent ook hier dat men juist volledig genegeerd wordt i.p.v. geindexeerd wordt. Voor linkbuilding is van belang dat men ‘relevante’ en ‘authoritaire’ linkpartners vindt. Dus niet linken naar de bakker op de hoek, maar wel moeite doen om relevante bedrijven te koppelen aan jouw site. Daar zijn manieren voor; Wm heeft o.a. software en sites die ‘waardevolle partners’ kan traceren. Met een uurtje doorhalen is al een goede basis op te zetten. Wilt u echter een rol van betekenis spelen, moet u hier blijvend (‘verversen’) en aanzienlijk meer tijd (‘uitbouwen’) in steken, hetgeen absoluut aan te raden is.

Social Media / Sociale netwerken
Google e.a. zien een website niet meer als een op zichzelf staand iets, maar kijken met name naar het ‘netwerk’ en het ‘bereik’ van een site. Er moet dus een goede ‘koppeling’ komen met Facebook, Twitter, Google,+, LinkedIn, Youtube enzovoorts. De inhoud van een dergelijke pagina moet ook a) op SEO 3.0 wijze ingevuld worden, b) (interactief) bijgehouden worden en c) moet het netwerk breder worden (bijv. via volgers, likes, acties). Wm kan social media pagina’s en account opzetten en/of aanpassen naar seo 3.0 normen, plus adviseren hoe de inhoud ‘bijgehouden’ kan worden en uw netwerk/bereik uitgebreid kan worden.

Bannering / adverteren / SEA
Wm kan een voorstel op maat doen, waarbij –net als bij de linkbuilding- relatief goedkoop, maar wel effectief, advertenties geplaatst kunnen worden op sites en portals waar de doelgroep komt. Het deelnemen op derge-lijke sites kost vaak tussen een paar tientjes tot maximaal een paar honderd euro per jaar, geheel afhankelijk van de ‘authoriteit’ en het bereik van die site. Ook het maken van een goede banner is een vak apart, want hoe pak je de aandacht van een surfer? Ook daarvoor kunt u bij Wm terecht. Naast bannering is het ook mogelijk om op andere (betaalde) wijzen extra onder de aandacht te komen, bijvoorbeeld door uw site of product te plaatsen middels een ‘profielpagina’ of advertentiepagina op bepaalde sites.

Advertentiecampagnes
Op dezelfde wijze als punt 8 kunnen ook ‘campagnes’ uitgevoerd worden bij de social media sites. Deze hebben als voordeel dat je ze bijv. ‘kort en krachtig’ kunt doen. Wm heeft een opleiding in Facebook-campagnes gehad en weet manieren om de doelgroep het beste te benaderen. Zo kun je bijvoorbeeld voor € 200 tot € 400 in tien tot veertien dagen een campagne laten lopen bij Facebook, waarbij een groep effectief wordt bereikt.
De kosten aan Wm bestaan uit het ontwerpen van de campagne-inhoud, eventueel illustraties, het synchroni-seren van de eigen social media pagina’s, het starten van de campagne, het monitoren en aanpassen van de campagne, tot het moment dat gestopt wordt.

Google AdWords
Op zich is Wm niet heel erg happig op AdWords; het is een nogal ondoorzichtig systeem, waarbij Google vertelt wat je gescoord hebt en wat je er voor moet betalen, zonder dat je daar ‘bewijzen’ (logbestanden) van ziet…
Maar wanneer het mondjesmaat (d.w.z. ‘budget-veilig’) en inhoudelijk op seo 3.0-achtige manier gebruikt wordt, kan in ieder geval bijvoorbeeld getest worden of het wat oplevert. Daarnaast lijkt het houden van ad-words-campagnes sowieso een (licht) positieve invloed op de ranking te hebben.

Mobiele versie of ‘mobiel geschikte versie’
Check in je analytics of de site relatief veel benaderd wordt via mobiele apparatuur, zoals smartphones, tablets, galaxy’s e.d. Zo ja, dan is het verstandig om te zorgen dat je site hier wel volledig voor geschikt is, of hem eventueel er specifiek voor aan te passen. Een losse mobiele site lanceren is vaak duur en niet noodzakelijk, met wat slimme (technische) oplossingen binnen de bestaande site kom je meestal al ver genoeg.

Overige ‘sociale’ kanalen
Denk aan het onder de aandacht brengen van je site op bijvoorbeeld Photobucket of Instagram (foto’s plaatsen incl. seo 3.0 tags), Wikipedia (inhoud over een onderwerp uit je website plaatsen in de vorm van seo proof tekst en foto’s), Shopwiki (idem), forums en blogs (‘meepraten’ over onderwerpen uit je site) e.d. Dit kun je zelf doen, maar je kunt het ook laten doen door Wm, zodat de inhoud zeker volgens de SEO 3.0 norm is.

Marktplaats (e.a. verkoopsites)
Net zoals bij ‘Bannering en adverteren’ is omschreven, is het een goede keuze om uw product of dienst ook bij verkoopsites zoals Marktplaats.nl te plaatsen. Een betaalde advertentie kost daar +/- € 64 p.j., inclusief url-vermelding. Wanneer de inhoud van een advertentie volgens SEO 3.0 normen ingevuld is, kunt u er op rekenen dat Google e.a. de advertentie ook zullen indexeren en waarderen en bij zoekopdrachten hoog in de ranking zullen plaatsen!

E-mailmarketing
Indien u een klantenbestand heeft, dan kunt u dit gebruiken om te communiceren (mits opt-in, dus met vooraf toestemming van de ontvanger). Breng een actie, product, dienst, aanbieding onder de aandacht van uw bestaande klantenkring. Doe dit echter niet via uw eigen website en mailadres, om blacklisting (spam) te voor-komen! Er zijn bedrijven, zoals Enormail.eu of Macquant.com, waar je online een Nieuwsbrief of mailing kunt schrijven, inclusief huisstijl en alle inhoudelijke mogelijkheden, plus integratie van social media, inclusief analytics en rapportages, plus meer gratis opties, die vanaf een adres van deze beheerder wordt verstuurd.
Wat wel van groot belang is, net als de invulling van uw website, is de invulling van uw nieuwsbrief of mailing; hierbij is het belang van seo 3.0 niet aanwezig, maar er moet wel een sterke psychologische trigger in zitten, waardoor mensen ook werkelijk bij ontvangst de tijd nemen om uw mailing te bekijken.

RTV en overige media
Naast uw website, webmarketing, e-mailmarketing e.a. kunt u uw site, bedrijf, onderwerp of actie natuurlijk ook nog steeds via ‘oude media’ onder de aandacht brengen. Wm heeft contacten in o.a. de rtv-wereld, zodat u bij regio-televisie aan bod kunt komen, op de radio, een advertorial in de krant, met flyers op beurzen e.d.
Tradionele media hebben vaak als nadeel dat ze duur zijn (drukwerk, zendtijd), maar Wm heeft vaak ook de mogelijkheid om gratis of goedkoop uw bedrijf onder de aandacht te brengen, goed voor naams- en product-bekendheid, plus de mogelijkheid om op laagdrempelige wijze mensen naar uw site te krijgen.

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.