• Diensten
    • Tekstschrijver Commercieel MKB
    • Tekstschrijver Corporate
    • SEO-Tekstschrijver
    • Tekstschrijver Nieuwsbrieven & Directmails
    • Tekstschrijver Brochures
    • Vertalingen
  • Testimonials
  • Werkwijze
  • Copywriter Tips
    • Waarom een copywriter inhuren?
    • Selectie van tekstschrijvers
    • E-commerce tips van de copywriter
  • KLANTEN
    • Ons netwerk
  • Tarieven 2020
  • Contact
You are here: Home / Blog / Linkbuilding tips en het belang van “verse”content

Linkbuilding tips en het belang van “verse”content

6 januari 2015 by MartinusMaximus7K Leave a Comment

SEO linkbuilding tips om een daling van uw PageRank tegen te gaan

1. Actualiseer regelmatig de content op uw homepage of landingspagina

Door regelmatig de content op uw homepage of landingspagina te actualiseren en nieuwe web content toe te voegen, zullen zoekmachine crawlers vaker naar uw website terugkeren. Hierdoor bent u tevens minder afhankelijk van backlinks, ook wel bekend als inkomende links.

2. Creëer meerdere landingspagina’s voor specifieke producten en diensten

Een overzichtelijke website dat is voorzien van specifieke landingspagina’s met duidelijke navigatie, ondersteunt internetgebruikers optimaal bij het vinden van de juiste informatie. Door middel van landingspagina optimalisatie kunt u op een effectieve wijze meer organische backlinks aantrekken.

3. Ontwikkel een overzichtelijke sitemap

Een duidelijke sitemap helpt zowel zoekmachine crawlers als bezoekers bij het gemakkelijk vinden van alle webpagina’s. Met een sitemap bent u er daarnaast ook van verzekerd dat alle webpagina’s door de Google zoekmachine zijn geïndexeerd, ongeacht het aantal backlinks dat naar de webpagina verwijst.

4. Stimuleer gevarieerde en natuurlijke linkbuilding

Voor elke twee interne links op een webpagina, dient u minimaal één externe link toe te voegen. De anchor text van interne links dient daarnaast voorzien te zijn van gevarieerde keywords. Maak dus niet teveel gebruik van links met een exact match anchor text, oftewel links die uitsluitend voorzien zijn van primaire keywords.

5. Bied kwalitatieve, relevante en interactieve content aan

Door regelmatig gevarieerde content aan te bieden wordt niet alleen natuurlijke link building gestimuleerd, maar ook de mogelijkheid geboden om thought leadership binnen uw expertisegebied te claimen. De nieuwe update van Google Penguin hecht namelijk veel waarde aan websites die een autoriteit zijn in een bepaald expertisegebied.

6. Vergroot uw aanwezigheid op social media

Het aanbieden van kwalitatieve content via social networks, als onderdeel van een gerichte social media marketing campagne, zorgt voor het effectief aantrekken van social links. Door het vergroten van uw aanwezigheid op social media kunt u meer natuurlijke backlinks aantrekken, de betrokkenheid van uw doelgroep vergroten en op den duur content gedreven leiderschap claimen.

7. Verwijder ongewenste backlinks met de Disavow Links Tool

Indien u een ongewenste backlink of spam link op uw website heeft ontdekt, dan kunt met behulp van de Disavow Links Tool Google verzoeken om de backlink te verwijderen. Het is daarbij van belang dat u de gehele domeinnaam opgeeft van de website waarvan de spam link afkomstig is.

Penguin update vereist een herevaluatie van uw link building strategie

Indien uw website is geraakt door een update van een zoekmachine algoritme, dan wilt u uiteraard zo snel mogelijk uw site naar de oude SERP positie tillen. Met behulp van de juiste link building strategie kunt u snel herstellen en uw positie in Google binnen afzienbare tijd verbeteren. Om u optimaal te beschermen tegen de Google Penguin update is het van belang om uw linkprofiel te verbeteren door onnatuurlijke backlinks te verwijderen, keyword stuffing te voorkomen, duplicate content te verwijderen en overmatig gebruik van links met over-geoptimaliseerde anchor text terug te dringen. Kortom, de nieuwe update van het web spam algoritme vereist een herevaluatie van uw complete linkbuilding strategie.

Google web spam algoritme en het belang van Thought Leadership

In de Google Webmaster Tool Help video geeft Cutts tevens aan dat de zoekmachine veel waarde hecht aan websites die een autoriteit zijn in een specifiek vak- of expertisegebied. De nieuwe Google Penguin update richt zich naar alle waarschijnlijkheid ook op het aantal social links en de mate van sociale interactie bij het waarderen van de autoriteit van een webpagina. Het is daarom van essentieel belang om regelmatig oplossingsgerichte en kennisgerelateerde content te creëren. Zorg er tevens voor dat deze waardevolle content via diverse social networks wordt verspreid. Door het delen van uw kennis en expertise met uw doelgroep bent u na verloop van tijd in staat om een vakgerelateerd en actueel thema te claimen. Content marketing speelt hierbij een uiterst belangrijke rol. Met behulp van een gerichte content marketing strategie kunt u uiteindelijk uitgroeien tot thought leader binnen uw vak- of expertisegebied.
content marketing

Bron: http://www.internetmarketingseo.nl/

Filed Under: Blog

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

naar huis

Berichten

  • Meer woorden voor een betere landingspagina? 27 maart 2017
  • SEO voor je website? Mobile first! 27 maart 2017
  • Marketingopfrisser van Simon Sinek voor de copywriter 17 december 2015
  • GOOGLE focust steeds sterker op de kwaliteit van content 8 juni 2015
  • Nieuwe mobiele site Anycopy online 24 april 2015
  • Contentstrategieën en de ‘thought leader’ 11 april 2015
  • How to design distinctive content 11 april 2015
  • Anycopy Office 9 april 2015
  • Nieuwsbrieven opzetten 22 maart 2015
  • Linkbuilding tips en het belang van “verse”content 6 januari 2015
quote

Disclaimer

Referenties

Tekstschrijver Commercieel MKB

Tekstschrijver Corporate

Tekstschrijver Brochures

SEO teksten laten schrijven

Vertalingen

Meest recente berichten

  • Meer woorden voor een betere landingspagina? 27 maart 2017
  • SEO voor je website? Mobile first! 27 maart 2017
  • Marketingopfrisser van Simon Sinek voor de copywriter 17 december 2015
  • GOOGLE focust steeds sterker op de kwaliteit van content 8 juni 2015
  • Nieuwe mobiele site Anycopy online 24 april 2015

Copyright © 2021 · One Pager Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in