Reclamefolder schrijven

Pakkende teksten voor uw reclamefolder

In vergelijking tot een brochure moet een reclamefolder zo direct mogelijk de doelgroep aanspreken. Er is weinig ruimte en weinig geduld bij de lezer voor lange inleidingen. Prijs en kwaliteit van het te verkopen product moet de doelgroep gelijk aanspreken. Belangrijk is vooral om gelijk duidelijk te maken wat de voordelen voor de klant of consument zijn en waar deze de geadverteerde producten kan kopen. Een reclamefolder kan een enkele A5-folder zijn, of een dubbelgevouwen A4, in ieder geval moet deze opvallen door speciale grafische elementen en een aantrekkelijke slogan. Tenminste, dat is als u voor een gangbare doorsnee reclamefolder gaat. U kunt ook kiezen om eens volledig tegen de trend in te gaan, om niet schreeuwerig over te komen maar juist subtiel. Dat is vooral afhankelijk van het product,de dienst of het event dat u aan de man wilt brengen en welke strategie het beste bij uw product past. Een ingewikkeld product heeft doorgaans wat meer uitleg nodig.

De voordelen van het laten schrijven van een reclamefolder door de professionals van Anycopy:

  • Volledig projectteam voor schrijven, opmaak en drukken van reclamefolders, u hoeft niet zelf de diverse specialisten bij elkaar te gaan zoeken of intern een projectteam op te zetten. Merk en branding informatie/vormgeving kan gelijk in de brochure worden meegenomen

  • Snelle doorlooptijd (soms binnen een week) door optimalisering van proces en stappenplan, omdat onze specialisten op elkaar zijn ingespeeld kunt u snel een reclamefolder produceren

  • Vaste lage prijzen voor drukwerk, door vaste contracten met drukkers kunnen wij een vaste lage prijs bieden voor uw reclamefolder

  • Regie, vertaling en -beheer onder één dak, proefdrukken, controleronden en wijzigingen onder regie van één partij

  • 10 jaar ervaring in professionele reclamefolders voor ondernemingen

Wat is de strategie voor de verspreiding van de reclamefolder?

In tegenstelling tot online reclame is de strategie omtrent het verspreiden van de reclamefolder een essentiële succesfactor. Gewoon een folder in de bus is voor de meeste mensen geen incentive meer om tot actie over te gaan. Misschien is het slimmer om te kiezen voor directmarketing op straat, tijdens een event of om de folder op de toonbank bij een winkel of restaurant neer te leggen. Creatief nadenken over locaties, mogelijkheden en de manier waarop de folder wordt verspreid, kan tot goede resultaten leiden. Ook kan het simultaan lanceren van een online campagne en reclame op straat voor betere sales zorgen, het combineren van online en offline campagnes versterkt de boodschap.

Vormgeving maakt de reclamefolder uniek

Een net even anders vormgegeven reclamefolder kan het verschil maken. In plaats van een gevouwen A4 kan een speciale vorm of layout net dat beetje extra aandacht trekken dat u nodig heeft. Uiteraard hoort hier een ander prijskaartje aan want het is maar de vraag of de drukker over de middelen bezit om aan deze opdracht te kunnen voldoen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.