Praktische SEO implementatie

Op het gebied van zoekmachineoptimalisatie wordt erg veel gepubliceerd en geschreven. De meeste organisaties weten er inmiddels wel iets vanaf en hebben meestal maar één verzoek aan een SEO-specialist: “We willen zo hoog mogelijk staan in Google, en als het even kan op nummer 1”. Een logische vraag, hoewel op nummer 1 staan niet altijd garandeert dat de doelgroep massaal tot bestelling of aankoop overgaat. Het toverwoord binnen SEO is dan ook conversie. Een bezoeker die ook daadwerkelijk klant wordt is beter dan een bezoeker die uw nummer 1 positie aanklikt en vervolgens weer vertrekt. Dus de vraag is of al die energie die gestoken wordt om de nummer 1 positie te halen, ook daadwerkelijk efficiënt wordt ingezet. En omdat mensen steeds gerichter zoeken op het internet, is het van belang om content ook te schrijven op specifieke zoektermen. Conversie is het doel, dus naast maatregelen op het gebied van SEO kan verbetering van usability van uw site een rol spelen.

Het optimaliseren van een website in een aantal stappen:

1. Gedegen zoekwoordenonderzoek
Wij doen volledig zoekwoordenonderzoek waarbij niet alleen de focus wordt gelegd op de shorttail zoekwoorden (zoekwoorden met veel concurrentie) maar zoeken ook naar specifieke longtail zoekwoordencombinaties. We bekijken hoeveel concurrentie op zoektermen bestaat en hoeveel sites zich daar nu momenteel al op richten. U heeft meer kans op succes als u zich richt op een combinatie van longtail en shorttail termen.

2. Content produceren
Wij schrijven content op de SEO 3.0 manier, dus we verwerken de zoektermen in kopjes, schrijven zo natuurlijk mogelijk en als het even kan vertellen we zoveel mogelijk over een product of dienst. Veel mensen denken dat zoekwoordgericht schrijven in het bijzonder zo compact en zo ’to the point’ mogelijk zou moeten, maar voor zoekmachines geldt het adagium ‘more is more’, mits u zoveel mogelijk unieke content over een bepaald onderwerp kunt aanbieden aan de lezer.  

3. Benchmark site
Wij doen een nulmeting van uw site en vragen ons af; wat zijn de basiscondities voor vindbaarheid en wat zijn de verbeterpunten? Basiscondities meten wij door een websitescan in te zetten. Een ‘Woorank-scan’ is een handig instrument dat gelijk een hele serie verbeterpunten laat zien waarop verder kan worden gebouwd.

4. Verwerken verbeterpunten
Wij verwerken alle punten die door de Woorank-scan zijn gesignaleerd binnen uw site.

5. Websitepromotie
In overleg worden andere websitepromotietools besproken zoals linkbuilding en indien noodzakelijk gaan wij daar actief mee aan de slag.

6. Webmarketing
In overleg kunnen wij ook andere online marketing tools voor u inzetten.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.